.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمله تند لاريجاني به اوباما

علي لاريجاني حملات تند لفظي را عليه باراك اوباما رييس‌جمهور منتخب آمريكا به كار برد و سخنان او را درباره استفاده از سياست چماق و هويج در قبال ايران همانند بيانات گاوچرانان دانست.
علي لاريجاني روز پنج‌شنبه در قزوين به انتقاد شديد از سياستمداران آمريكايي از جمله اوباما پرداخت و گفت كه با آمدن يا رفتن يك رييس‌جمهور تغييري اساسي در كاخ سفيد در قبال ايران رخ نخواهد داد. لاريجاني در شرايطي به انتقاد شديد از آمريكا پرداخته است كه اوباما با شعار تغيير در آمريكا به پيروزي رسيده است.
اگرچه اوباما از احتمال گفت‌و‌گوي مستقيم با ايران سخن به ميان آورده است. اما با اين وجود او چندي پيش در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران گفت كه از سياست هويج و چماق استفاده خواهد كرد، يعني اگر ايران تعليق را بپذيرد به اين كشور مشوق‌هاي جديد خواهد داد، اما اگر تعليق را نپذيرد براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران وارد عمل خواهد شد.
بيان اين سخنان در كنار اوضاعي كه اين روزها در غزه حاكم است منجر به آن شد كه لاريجاني به شدت به سياست‌هاي آمريكا در منطقه بتازد. به گزارش ايسنا وي در ابتدا به تشريح جنگ 33 روزه حزب‌الله با اسرائيل پرداخت و گفت: وقتي در جنگ 33 روزه كه شرايط سخت بود و فشارها بر جبهه‌هاي حزب‌الله در لبنان بسيار سخت بود، ما در تهران حوادث را رصد مي‌كرديم و جلسات مستمري برگزار مي‌شد، به طوري كه هفته اول بر ما نيز سخت گذشت و اسرائيليان در لبنان بمب باراني‌هاي شديدي داشتند و نگراني‌ها زياد بود كه ما با دوستان‌مان خدمت مقام معظم رهبري رسيديم و در آن‌جا وضعيت را توضيح داديم.
وي يادآور شد: ايشان هم مطالب را گوش كرده و چند نكته كوتاه عنوان كردند كه شرايط را تغيير داد، به طوري كه ايشان فرمودند امروز زمانه مقاومت در راه خداست و تصميمي است كه حزب‌الله مي‌گيرد، بايد در راه خدا ايستادگي كرد و اگر (حزب‌الله) اين را فهميدند جنود الهي نزد آنان خواهد رفت. بنابراين اين سخنان رهبري شرايط را تغيير داد و آناني كه فكر مي‌كردند به سادگي مي‌توانند حزب‌الله را شكست دهند به وضعيت اسف‌باري افتادند و نمي‌دانستند براي آتش‌بس دست به دامن چه كسي شوند. لاريجاني گفت: نيروهاي حزب‌الله استقامت كرده و براي خدا جهاد كردند و نصرت الهي در اين بود؛ چرا كه اگر اين گونه نبود شرايط در منطقه تغيير مي‌كرد.
به گفته رييس مجلس، ما چند دوره را سپري كرديم كه يكي از اين دوره‌ها دوره‌اي بود كه قطب‌هاي قدرت بين‌المللي بر قدرت خود متكي بودند و معادلات بر روي سلاح بود؛ اما بعد از مدتي مشاهده شد كه اين امر كفايت نكرده و قدرت اقتصادي در كنار قدرت نظامي قرار گرفت و دنيا دو بلوكه شد. بعدها عامل فن‌آوري نيز بر اين قطب‌ها افزوده شد، اما پس از فروپاشي شوروي در سال‌هاي گذشته شرايط به‌گونه‌اي ديگر رقم خورد و آمريكاييان مدعي جهان شده و با صراحت مي‌گفتند ما فرهنگ برتر داريم و تكنولوژي‌هاي برتر و قدرت اقتصادي و نظامي برتر از آن ماست، به طوري كه زورگويي مدرن از آن زمان آغاز شد كه در تاريخ بشريت نيز بي‌سابقه بود. رييس قوه مقننه تصريح كرد: اگر آمار جنايات آمريكاييان را بي‌پرده بگويم، بدتر از مغول‌ها عمل كرده‌اند كه به حمد خدا اين دوران‌ها نيز سپري شد، اما شرايط امروز شرايط مهمي است و بايد با دقت آن را روشن كرد. نكته اينجا است كه نبايد احساس شود كه با رفتن بوش و گروهش شرايط تغيير مي‌كند. وي با اشاره به كنفرانس دين و صلح در آمريكا و اظهار تاسف از حضور برخي كشورهاي اسلامي در آن براي آشنايي با اسرائيل، افزود: اين شد كه امروز صحنه فلسطين و غزه كه يك‌ونيم ميليون نفر فلسطيني در محاصره قرار گرفته و آب و برق و غذا و غيره ندارند، شكل مي‌گيرد و آن نتيجه كنفرانسي است كه برگزار شد.
نماينده قم گفت: رييس‌جمهور جديد آمريكا گفته بود ما به ايران سخت مي‌گيريم، چون به دنبال سلاح هسته‌اي بوده و از تروريست‌هاي حزب‌الله و حماس دفاع مي‌كند. در حالي كه بايد به آنها بگوييم شما متوجه نيستيد؛ ما افتخار مي‌كنيم كه از حزب‌الله دفاع مي‌كنيم. چرا كه ايمان از سرزمين خود دفاع مي‌كند و شما هستيد كه بيراهه مي‌رويد و اسم آن را تروريست گذاشته‌ايد. رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به اين‌كه سيدحسن نصرالله در حال حاضر محبوب‌ترين رهبر در كشورهاي اسلامي است، گفت: آبروي خودتان را مي‌بريد. تصور نكنيد، ‌آن‌ سوي آب نشسته‌ايد و اسم بر روي مردم مي‌گذاريد. چرا كه در هر كشور اسلامي كه برويد تصوير سيدحسن نصرالله به عنوان رهبر مجاهد آن‌جاست و ملت ايران افتخار مي‌كند كه با انقلاب خود اين فرزندان را پرورش داده است. بنابراين شما كه با شعار تغيير بر روي كار آمديد آيا تغيير اين است؟ وي يادآور شد: اين حرف كه بوي كهنگي مي‌دهد و همان راه غلطي است كه اسلاف شما مي‌رفتند. لاريجاني به سخنان ديگر رييس‌جمهور جديد آمريكا اشاره كرد و گفت: وي گفته بود ما بايد براي ايران هويج‌هايي در نظر بگيريم و يك چماق سنگين، چرا؟ كه خودش پاسخ داده و گفته است كه مي‌دانيم كه ايران يكي از توليدكنندگان اصلي نفت است؛ اما بايد فشار را به آنان زياد كنيم تا مشكل تورم بيش‌تر و بيكاري براي آنان پيش آيد تا با مشكل اقتصادي روبه‌رو شوند و در كنار آن نيز بايد روي چماق هم تمركز كنيم. لاريجاني در پاسخ به اين صحبت‌ها افزود: بيان آنان به گاوچران‌هاي قديم آمريكا بر مي‌گردد؛ آيا اين بايد بياني باشد كه در مقابل يك ملت كهن و با سابقه تاريخي زده شود. اگر حرفي داريد چرا زير چماق! خب سخن خود را بگوييد؛ اگر در مورد مساله هسته‌اي حرف داريد صريحا بيان كنيد، چرا با چماق؟ كدام ملت شريف در مقايسه با حرف‌هاي شما كوتاه خواهد آمد. رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح كرد: ملت ايران پاي حرف‌ها و آرمان‌هاي خود ايستاده و به شما پاسخ «نه» خواهد داد.
لاريجاني در بخش ديگر از سخنانش به تحليل اوضاع داخلي پرداخت و گفت: وزير امور خارجه آمريكا نيز اخيرا گفته بود ما تنها نيستيم و خيلي‌ها در ايران هستند كه از شرايط اين كشور ناراضي‌اند و مي‌خواهند تا شرايط ايران تغيير پيدا كنند، در حالي كه آنها مي‌خواهند شرايط ايران از نظر مسائل اقتصادي را براي افكار عمومي به گونه‌اي سياه نشان دهند تا به زورگويي‌هاي خود ادامه ‌دهند. بايد دوستداران انقلاب همه تلاش كنند و همه رقباي كشور وقت خود را صرف درگيري‌هاي خرد نكنند و روي مسائل اقتصادي كشور متمركز باشند و مسوولان استاني مسائل اقتصادي را در استان خود حل كنند.
رييس مجلس تاكيد كرد: آنان مي‌خواهند دولت در داخل كشور موفق نشود و مساله تورم موضوع مهمي است كه آنان به اين مساله چشم دوخته‌اند. بنابراين مردم ما همان‌طور كه در انقلاب صبوري كردند بايد بدانند توطئه دشمن چيست و آنان به صراحت مي‌گويند ما روي مسائل اقتصادي توجه داريم. بنابراين اگر مي‌خواهيم سربلند باشيم و ايران در مقابل دشمنان مقاومت كند بايد در مسائل اقتصادي تمركز كرد. رييس قوه مقننه اظهار كرد: آنان مي‌خواهند فضاي كشور را سياه‌نمايي كنند؛ دوستداران انقلاب بيدار باشند و در اين دام نيفتند و نسبت به يكديگر توهم نداشته باشند. با بيگانگان سخت باشيد نه با دوستان خود در داخل كشور. وي اظهار كرد: خود من گاهي در مورد دولت، مجلس و نيروهاي انقلاب سياه نمايي‌هايي مي شنوم كه درست نيست. لاريجاني با اشاره به اين كه اگر دولت سفرهاي استاني مي‌كند بايد از آن قدرداني كنيم، گفت: اين در حالي است كه برخي از اين هم ايراد مي‌گيرند. اگر دولت نرود، ايراد مي‌گيرند و وقتي مي‌رود باز هم اين حرف‌ها پيش مي‌آيد كه اين روش درستي نيست؛ سياه‌نمايي همين است. نماينده‌ مردم قم در خانه ملت در ادامه گفت: در مجلس شوراي اسلامي به مناسبت شهادت مدرس جلسه مهمي تشكيل داده شد و همه‌ نيروها و نمايندگان در ادوار مختلف حضور داشتند كه در حد خود جلسه خوبي بود. چرا همه چيز را با عينك معيوب مي‌بينيم؛ جلسه‌ به اين خوبي كه صحبت از مسائل وحدت شد چيز خوبي است. چرا نسبت به اين امر با عينك بدبيني نگاه مي‌كنيم. سياه‌نمايي گاهي نسبت به دولت و مجلس و گاه قوه قضائيه است، در حالي كه كار خوب را بايد تعريف كرد، اما برخي براي آن تئوري‌پردازي مي‌كنند. لاريجاني تصريح كرد: اين جلسه براي تجليل از مدرس بود و نياز به توهم و داستان‌سرايي نداشت.
وي يادآور شد: دولت ائتلاف هم مي‌تواند خوب باشد و هم نباشد. اگر دولت ائتلاف تبديل به دعوايي شود كه مظهر مناقشه شود، خوب نيست. نيروهاي انقلاب بايد پاي آرمان‌هاي انقلاب بايستند. دولت ائتلافي و غيرائتلافي فرع و تاكتيك است؛ اما اگر عامل تفرقه شود مضر است. نيروهاي انقلاب بايد در مقابل آنان بايستند. وقتي رييس‌جمهور آمريكا مي‌گويد بايد در مقابل ايران بايستيم، همه بايد بفهمند كه بايد از خيلي چيزهاي خرد بگذريم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 آذر 1387
آقای لاریجانی :
آیا تبریک رئیس جمهور به اوباما را نشنیده اید ؟! آیا بهتر نیست در سیاست خارجی هماهنگ عمل شود ؟!
نا شناس 23 آذر 1387
اقاي احمدي نژاد كار خوبي كردن نامه دادند .با اين كار به غربي ها فهماندند كه ما اهل بمب هسته اي و جنگ نيستيم.اين امريكا و اسراييلب هستند كه دتبال جنگ هستند.اوباما هم مثل بوش حيوان هست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.